tisdag 2 december 2008

Summer school

Right.
Sommaren är snart här. Eh. Typ. Så jag sitter och kollar upp olika sommarskolor. I London, såklart. Böh. Böhöhö. Och nu tror jag att jag har hittat något fint. På ett av stadens universitet kan man läsa en kurs på tolv veckor som heter Intensive Foundation In Art and Design, som, förutom att låta ganska jävla rolig, ger credits inför kommande ansökan till det riktiga universitetet. Ja. Inte för att jag vet att jag vill studera konst efter det, men ändå. Ja. Bra. Och på samma skola har de även kvällskurser i creative writing som löper parallellt med konstkursen. VA! Kan det bli bättre? Ytterst tveksamt. Skitsamma om jag går i skolan dygnet runt och blir helt jävla utbränd och inte ser något av London, det låter lite för kul för att avstå. Hum. För att klara kostnaderna kommer jag nog behöva jobba samtidigt. Också. Jaja. Det löser vi på något sätt. Sommarskola! I London! PANG in i väggen? Nejdå. Bara kul.

2 kommentarer:

Anna sa...

Fuck vad kul! Jag ska genast också sätta mig och kolla på sommarkurser i andra länder.

Annapannastektefläsk. Snart ska jag till Göteborg och pussas med den finaste pojken i världen och då tänkte jag "Min själsfrände Anna bor väl i Göteborg? Henne borde jag ta en fika med." Sedan ögnade jag igenom din blogg för att hitta bevis på att du var götebörgare men det är du ju inte (?). Buhuuu.

A.L.B. sa...

Anna: Jamen visst är det! Gört, gört, kära du.

Åh. Åh. Vad fin du är! Men nej, jag bor inte i Göteborg. Men av någon anledning brukar folk ofta anta att jag gör det. Lite skumt. Att så många gör det. Men Göteborg är ju i och för sig Sveriges finaste stad, så det gör mig ingenting. Men om du kommer till Linköping någon gång, då jääävlar!